Directeur-bestuurder Annelies Bakelaar neemt afscheid van Biblionet Drenthe

Foto: Karijn Seldam

Annelies Bakelaar, directeur-bestuurder Biblionet Drenthe neemt na zes jaar afscheid van Biblionet Drenthe, de POI voor het openbare bibliotheekwerk in Drenthe.

Per 1 november aanstaande heeft Annelies een nieuwe uitdaging gevonden als bestuurder van CKC Drenthe. Haar maatschappelijke betrokkenheid en bevlogenheid voor persoonlijke ontwikkeling en een (digi)taalvaardige samenleving vult zij graag in op deze nieuwe plek.

Op 1 oktober 2018 begon Annelies Bakelaar als directeur-bestuurder binnen Biblionet Drenthe. Bakelaar heeft de stichting stevig gepositioneerd als maatschappelijke netwerkorganisatie. Daarnaast is zij landelijk actief in het bestuur van de branchevereniging openbare bibliotheken (VOB), in het bestuur van de Stichting  Samenwerkende POI’s (SPN) en als voorzitter van de landelijke Inkoopcommissie e-content voor openbare bibliotheken.

Bakelaar kijkt terug op zes waardevolle jaren bij Biblionet Drenthe. “Er staat een sterke organisatie die stevige stappen heeft gezet op het gebied van maatschappelijk ondernemen, professionalisering en netwerksamenwerking. Ik ben trots op Biblionet Drenthe. Een organisatie die inmiddels toe is aan een volgende fase, net als ikzelf. Ik ga de betrokkenheid en gedrevenheid van mijn collega’s binnen en buiten Drenthe en de leden van de Raad van Toezicht zeker missen”.

De Raad van Toezicht van Biblionet Drenthe geeft aan haar verbindende stijl, netwerkkracht en bestuurlijke kompas te gaan missen. “Biblionet Drenthe heeft de afgelopen jaren een stevige transformatie ondergaan,” zegt Hans Haerkens, voorzitter van de Raad van Toezicht. “Er staat een gezonde organisatie die nieuwe maatschappelijke opgaven alert en daadkrachtig op kan pakken. Hieraan heeft directeur-bestuurder Annelies Bakelaar met de inzet van velen bovengemiddeld bijgedragen.”

Het aanstaande vertrek van de huidige bestuurder maakt dat de Raad van Toezicht per direct op zoek gaat naar een nieuwe bestuurder voor Biblionet Drenthe.