Bijeenkomst Kwaliteit en toekomstbestendigheid van Taalhuizen (24 mei)

Photo by Mimi Thian on Unsplash

In opdracht van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk Cultuur en Taal wordt een tussentijdse rapportage over de eerste certificeringsresultaten van taalhuizen gepresenteerd, opgesteld door Prof. dr. F. Huysmans en bureau Hobéon. Wat gaat er goed en minder goed? En wat kunnen de netwerkpartners landelijk en lokaal verder doen bij de aanpak van laaggeletterdheid?

Het rapport wordt aangeboden aan OCW en besproken met de aanwezige partners: de Vereniging Openbare Bibliotheken, de Stichting Lezen & Schrijven, Sociaal Werk Nederland, Koninklijke Bibliotheek, Stichting Lezen en de Vereniging Nederlandse Gemeenten. Tijdens dit middagprogramma worden de belangrijkste bevindingen belicht en wordt de vertaling gemaakt naar gerichte en bruikbare aanbevelingen. Aansluitend is er ruimte om bij te praten onder het genot van een hapje en drankje.

Wanneer: 24 mei om 15.00 uur, met om 17.00 uur tijd voor een hapje en drankje.
Waar: De Bibliotheek Utrecht, Neude 11
Aanmelden: Via deze link.

Programma:

• Welkom
  • Toelichting rapportage “Kwaliteit en toekomstbestendigheid van Taalhuizen”
    • Met ruimte voor discussie en vragen
  • Overhandiging rapport OCW
  • ‘Maak de ander beter’ door Loek Peters
    • Maak de Ander Beter is een concrete, direct toepasbare manier van denken en werken. Niet vergaderen en bespreken tot je een ons weegt. Geen gegoochel met organogrammen. Geen oeverloos lange trajecten waarbij top down geïmplementeerd moet worden om via hoger management, middel management uiteindelijk op de werkvloer en bij de klant te belanden.
  • Borrel