Landelijke netwerk- en inspiratiedag voor programmeurs (11 mei)

Wil jij graag geïnspireerd worden en ervaringen uitwisselen met programmeurs van andere bibliotheken? Kom dan op 11 mei naar het SPN event Programmeren voor de bieb: een landelijke netwerk- en inspiratiedag voor programmeurs van alle bibliotheken in Nederland. Het wordt een dag vol met interessante sprekers, best practice presentaties, interviews en bouwen aan informele netwerkgroepjes.

Het voorlopige programma
De bijeenkomst vindt van 10.00 uur tot 17.00 uur plaats in het huis van Utrecht (inclusief borrel). De volgende onderdelen van het programma zijn al bevestigd:

• Jelko Arts zal het event als dagvoorzitter in goede goede banen leiden. Jelko Arts is striptekenaar by day en presentator by night.
  • Fariesh Abdoelrahman, oprichter van creatief jongerenplatform Quardin, deelt zijn ervaringen met het opzetten van jongeren communities en wijkgericht programmeren.
  • Halima Özen, oprichter van de Inclusiefabriek gaat in op hoe programmering een bijdrage kan leveren aan diversiteit & inclusie.
  • Bram Eidhof (oprichter van Common Ground dat zich bezighoudt met burgerschap voor het onderwijs) en Kiza Magendane (politicoloog en NRC journalist) vertellen over democratisch burgerschap/betekenisvolle frictie.
  • Hannah van der Rest heeft als creatief strateeg voor veel verschillende culturele organisaties gewerkt als programmamaker en als marketeer. We verkennen de grenzen van het werk van de programmamaker in combinatie met het werk van de marketeer.

Houd de website goed in de gaten, want de komende tijd onthullen de organisatoren het volledige programma.
Aanmelden kan HIER.