Tineke van Ham interim netwerkmanager OB-netwerk

Tineke van Ham tijdens haar afscheid bij Rijnbrink in 2021. Foto door Mirjam Hagendijk (Rijnbrink)

Per 1 augustus start Tineke van Ham (oud-bestuurder van Rijnbrink en oud-voorzitter van stichting SPN.) als interim Netwerkmanager in het OB-netwerk bij de KB nationale bibliotheek, naar aanleiding van het vertrek van Astrid Kraal.

In de rol van Netwerkmanager zal Tineke aan de slag gaan als procesbegeleider en verbinder in het netwerk met onder andere de verdere ontwikkeling van de netwerksamenwerking, een vernieuwd Bibliotheekconvenant en de aanpassing van de Wsob.Ze zal deze rol tijdelijk op zich nemen tot het tweede kwartaal van 2024. Tegen die tijd zal er op zoek gegaan worden naar een vaste netwerkmanager.

De inhoudelijke leiding van de afdeling Bibliotheekstelsel wordt opgepakt door Ronald Huizer, directieteamlid Lezen en Digitale geletterdheid.