Bibliotheek Dommeldal organiseert een Living Library (16 juli)

(Video onder bericht)

Eén van de eerste activiteiten die Bibliotheek Dommeldal op haar nieuwe locatie in Son en Breugel organiseert, is de Living Library (Voorheen Human Library). Tijdens de Living Library ga je in gesprek met die vreemde ‘ander’: interessante mensen die je in jouw dagelijks leven niet snel spreekt. Klopt het wat wij denken over mensen op basis van de buitenkant? In hoeverre ben jij bewust van jouw eigen vooroordelen? En durf jij het aan om jouw ‘vooroordeel’ te ontmoeten?

Bibliotheekblad schreef al eerder over de Living Library. Zowel in het blad als op de site. Het fenomeen is ontstaan en ontwikkeld in Denemarken. Momenteel vindt het evenement plaats over de hele wereld. Het doel van Living Library is het samenbrengen van mensen en wegnemen van vooroordelen en taboes door met elkaar in gesprek te gaan. Kort gezegd is Living Library een evenement om de dialoog te promoten en met elkaar aan te gaan.

De Living Library is een bekend Deens concept, dat mensen met elkaar in contact brengt en taboes doorbreekt op een hele simpele manier: door onbevangen met elkaar in gesprek te gaan. Het resultaat? Verrassende en inspirerende ontmoetingen met humor.

Living Library | Zaterdag 16 juli 2022, 13.30 – 16.30 uur | Gratis entree
Bibliotheek Dommeldal, vestiging Son en Breugel | Dommelhuis | Kerkplein 5