Bibliotheek Gelderland Zuid verkoopt leestipkalender

Iedere week nieuwe inspiratie voor een volgend boek: dat vind je op de leestipkalender 2022 van de Bibliotheek Gelderland Zuid. De kalender is te koop in 17 vestigingen en in enkele boekhandels. Alle titels op de kalender zijn te leen bij de Bibliotheek Gelderland Zuid.

Om leesliefhebbers hulp te bieden bij hun boekkeuze, ontwikkelt de werkgroep ‘Leesplezier voor volwassenen’ van de Bibliotheek Gelderland Zuid manieren om leestips onder de aandacht te brengen. In de werkgroep zitten medewerkers vanuit de afdelingen Collectie, Klantadvies, Programmering, Bedrijfsvoering en MarCom. Vanuit de werkgroep ontstond onder meer het idee om een leestipkalender te ontwikkelen. Twee klantadviseurs verzamelden bij collega’s allerlei boekentips en mooie citaten. De afdeling MarCom verzorgde de vormgeving en promotiematerialen. Programmamakers legden contacten met lokale boekhandels.

Elke week een leestip en citaat
Op de leestipkalender wordt wekelijks een bijzondere dag uitgelicht, met bijpassende leestip en citaat. Zo wordt op Wereld Braille Dag (4 januari) het boek ‘De stad der blinden’ van José Saramago getipt. En op Keti Koti (1 juli) ‘Onder de Paramariboom’ van Johan Fretz. Alle titels op de kalender kun je lenen bij de Bibliotheek Gelderland Zuid. De kalender bevat vooral leestips voor volwassenen, met af en toe een jeugdboek. Op de kalender is ook ruimte om afspraken op te schrijven.

Verkoop
De weekkalender is te koop in 17 andere vestigingen van de Bibliotheek Gelderland Zuid. Bibliotheekleden betalen 6,95 euro, overige kopers 9,95 euro. Ook enkele lokale boekhandels verkopen de kalender voor 9,95 euro. Meer informatie is te vinden op www.obgz.nl/weekkalender.