Bibliotheek Utrecht dit jaar anderhalf miljoen keer bezocht

Evelien van der Zwaag, met haar drie kinderen Reza (6), Feye (4) en Eva (2), in Bibliotheek Leidsche Rijn Centrum. Evelien: “Naar de bibliotheek gaan vind ik heerlijk. Er is hier zoveel meer dan je had kunnen bedenken. We komen altijd met meer boeken thuis dan we eigenlijk zochten.”

Woensdag 14 december heeft Bibliotheek Utrecht de anderhalf miljoenste bezoeker van dit jaar verwelkomd. Niet eerder kwamen in een jaar zoveel Utrechters naar de bieb. Evelien van der Zwaag, met haar drie kinderen Reza (6), Feye (4) en Eva (2), in Bibliotheek Leidsche Rijn Centrum was de gelukkige.

Gouden confetti
Woensdag 14 december verwelkomt directeur Deirdre Carasso de anderhalf miljoenste bezoeker in Bibliotheek Leidsche Centrum met een bos bloemen. Evelien van der Zwaag en haar kinderen kijken verrast op als er een knal klinkt. Ze worden bedolven onder de gouden confetti. Evelien: “We zijn elke week wel een keer in de bieb. Om boeken uit te zoeken, samen te lezen en soms om te spelen.”Voor de bezoekers waren er lekkere taartjes.

Trots
Het jaar begon voorzichtig vanwege de beperkingen door corona. Vanaf maart werd weer meer mogelijk. Deirdre Carasso: “Wij zijn trots dat, ondanks de coronabeperkingen aan het begin van dit jaar, al onze 13 vestigingen samen dit jaar anderhalf miljoen keer bezocht! Het is mooi dat zoveel Utrechters ons wisten te vinden en bij ons kwamen om te lezen, lenen, leren en elkaar te ontmoeten.” Van alle vestigingen zijn Bibliotheek Neude en Leidsche Rijn Centrum het best bezocht.