British Library organiseert International Library Leaders Programme in juli

De British Library organiseert van 3-10 juli 2024 voor de vierde keer haar International Library Leaders Programme. Een aanvraag indienen om te kunnen deelnemen kan nog tot 8 februari dit jaar.

Met meer dan 170 miljoen items in de collectie, van Magna Carta tot Shakespeares First Folio, is de British Library een van ’s werelds grootste nationale bibliotheken. Als je een ‘mid-career’ bibliotheek- of archiefprofessional bent, nodigt de BL je uit om je aan te melden voor het vierde International Library Leaders Programme aankomende juli. Het zevendaagse programma bevat workshops, gesprekken en rondleidingen, gegeven door senior stafmedewerkers van de kernafdelingen van de BL. ‘Het biedt de mogelijkheid voor een intieme groep internationale bibliotheek- en archiefprofessionals om onze experts te ontmoeten en te leren van hun ervaringen met het omgaan met de dagelijkse problemen waarmee bibliotheken tegenwoordig te maken hebben’, aldus de BL.
Hoewel sommige diensten van de BL zijn verstoord door een recente uitval van technologie vanwege een cyberaanval, verwacht de bibliotheek dat het volledige programma kan doorgaan zoals gepland.

Heb je een vraag over het International Library Leaders Programme of heb je behoefte aan meer informatie, dan kun je mailen naar international@bl.uk. Je krijgt dan een downloadbare brochure en meer details over het programma toegestuurd, inclusief de algemene voorwaarden waarmee je akkoord moet gaan voordat je je aanvraag indient. Dit laatste kan via het online application form tot 12:00 GMT op donderdag 8 februari.