De Nieuwe Kolk lanceert seizoen 2 van podcast ‘Wat ik worden wil’

(Podcasts onder bericht)

In ‘Wat ik worden wil’ gaat podcastmaker Daphne Smets het gesprek aan met mensen die een droomberoep uitoefenen in het theater, de bioscoop of literatuur. Hoe is het om te werken als acteur, in een orkest, schrijver of als regisseur? Wat vinden ze van hun baan? Hebben deze mensen gekozen voor de baan die ze nu hebben of zijn ze toevallig het vak ingerold? En wat voor advies willen ze anderen meegeven die ook dromen van een baan in de spotlights?

Gasten
Te gast zijn acteur Egbert-Jan Weeber, stop-motion-filmregisseur Mascha Halberstad, voormalig danser Paul Waarts, algemeen directeur van het NNO: Liesbeth Kok, theaterregisseur Tom de Ket en schrijver Auke Hulst. Allemaal delen zij bijzondere verhalen over hun werk in de culturele sector.
Zo vertelt Egbert-Jan in de eerste aflevering over hoe het is om op 19-jarige leeftijd genomineerd te worden voor een Gouden Kalf. Ook illustreert hij hoe zijn werk door de jaren heen is veranderd: ”In het begin was het echt het mooiste werk en altijd afwisseling. Dan zat je weer op een speedboot en dan mocht ik in een Ferrari rijden… Bijna kinderlijk! Maar je merkt soms toch dat de filmwereld is veranderd. Of ik ben veranderd, dat weet ik niet. Het onbevangen is ervan af en het is wel echt werk geworden.”

Wat Ik Worden Wil
De aflevering met Egbert-Jan is nu te beluisteren op de website van DNK, en in je favoriete podcast-apps.. Wekelijks verschijnt er een nieuwe aflevering. Ook seizoen  1is hier terug te luisteren. Daarin wordt gesproken met kinderboekenschrijver Pieter Koolwijk, actrice Anniek Pheifer, festivaldirecteur Dago Houben en danser  Harold Luya.