Deadline Lente-etalagewedstrijd Probiblio: 1 mei

Probiblio heeft het initiatief genomen om een ‘lente-etalagewedstrijd’ te organiseren. Volgens de Provinciale Ondersteunings Instelling is het juist in deze tijd belangrijk dat bibliotheken goed zichtbaar zijn voor het publiek. De grote etalages of ramen waar veel bibliotheken over beschikken bieden hier volop mogelijkheden voor. ‘Kijk met een frisse blik naar het raamoppervlakte als potentiële creatieve en interactieve etalages voor de programmering en collecties. Met het aankleden van jouw etalage kun je voorbijwandelend publiek (van alle leeftijden) dag en nacht inspiratie bieden voor de nieuwe lente. Licht bijvoorbeeld een bepaalde themacollectie uit of vraag aandacht voor bijzondere programmering in het voorjaar.’

Voor de bibliotheek die de meest interactieve en inspirerende etalage heeft, geeft jurylid en beeldend vormgever Chantal van Heeswijk een ZOOM-workshop en etaleersessie met tips & tricks om de perfecte etalage vorm te geven. Alle deelnemende bibliotheken kunnen deze sessie wel meekijken. Probiblio maakt de winnaar half mei bekend en plant de workshop in overleg met de winnende bibliotheek. De jury bestaat uit Probiblio’s marketingadviseur Julia van Haaster, adviseur programmering Karen Bertrams en beeldend vormgever Chantal van Heeswijk. Over de uitkomst wordt niet gecorrespondeerd.

Meedoen
Bibliotheken die willen meedoen kunnen voor 1 mei 2021 een foto of filmpje sturen naar communicatie@probiblio.nl
Meer informatie? Neem contact op met Karen Bertrams.

Tips voor een mooie etalage
In dit artikel geeft Probiblio tips hoe bibliotheken met hun etalage een eerste indruk kunt maken op de omgeving. Tipje van de sluier: focus op waar jouw bibliotheek voor staat, en laat dit op al jouw communicatieuitingen zien, zowel in de bibliotheek als online. Je vertelt als het ware één verhaal.