Feestelijke opening Huiskamer van Heteren

Op zaterdag 11 februari is iedereen vanaf 12.00 uur van harte welkom om de nieuwe Huiskamer van Heteren te bewonderen. In de huiskamer is de nieuwe bieb van Heteren gevestigd, een gezellig café, winkeltje met streekproducten, koffiebranderij, en nog veel meer. Op het programma tijdens de opening: persoonlijke boekentips, voorlezers, een creatieve workshop voor kinderen en de bekendmaking van de winnaar van de jeugdwedstrijd. Bibliotheekblad zal in een van de komende nummers hier nog uitgebreid aandacht aan besteden.

Na een intensieve samenwerking en de inzet van vele betrokken vrijwilligers presenteren Stichting Open voor Jou en Bibliotheek Gelderland Zuid een huiskamer voor alle inwoners van Heteren. Een plek om elkaar te ontmoeten, kennis op te doen en aan activiteiten deel te nemen. Op zaterdag 11 februari van 12.00 tot 16.00 uur vindt de feestelijke opening plaats.

Boeken op recept
In de Huiskamer van Heteren zijn de bibliotheekboeken te vinden in hele bijzondere boekenkasten: in de vorm van de dijk bij Heteren, Hetersche huizen en in een treintje in de jeugdhoek. Kun je wel wat leestips gebruiken? Tussen 13.00 en 16.00 uur kan iedereen terecht bij de Culturele Apotheek: je krijgt hier een recept voor jouw perfecte boek. Om 12.30 uur, 13.00 uur en 15.30 uur zijn er voorleessessies voor kinderen. Terwijl de kinderen luisteren naar een mooi verhaal, kunnen de ouders de nieuwe huiskamer bewonderen. Om 14.00 uur wordt de winnaar van de jeugdwedstrijd bekend gemaakt, waarbij kinderen ideeën voor activiteiten voor in de huiskamer mochten aandragen. Aansluitend om 14.30 uur is er een creatieve workshop voor kinderen, hier kunnen jonge bezoekers van restmateriaal een kleurrijk pennenbakje maken.

Echte Hetersche koffie
De hele middag kan iedereen genieten van echte Hetersche koffie. De Hetersche koffiebonen worden ter plekke gebrand in de koffiebranderij van de huiskamer. Verser wordt het niet! Natuurlijk is er ook thee of limonade en staan er lekkere hapjes klaar. Tijdens de opening krijgt iedereen een bon voor een gratis tweede kopje koffie of thee bij een volgend bezoek aan de Huiskamer van Heteren.

Blijf op de hoogte
Op de hoogte blijven van alles wat zich afspeelt in de Huiskamer van Heteren? Volg de huiskamer via Facebook of Instagram. Binnenkort is ook de nieuwe website online: www.huiskamervanheteren.nl. Of schrijf je in voor de nieuwsbrief van de Bibliotheek Gelderland Zuid via www.obgz.nl/nieuwsbrief