Feestelijke opening minibieb: Cultuurfabriekje Oost

Bibliotheek Veenendaal is in steeds meer wijken van Veenendaal te vinden. Op zaterdag 3 juni werd een nieuwe minibieb voor Ontmoetingshuis Veenendaal-Oost geopend door wethouder Dylan Lochtenberg. De minibieb is gemaakt door cliënten van de Houtwerkplaats binnen Reinaerde Arbeidscentrum Veenendaal.

Tijdens de opening werden er feestelijke verhalen voorgelezen worden door creatiefnemer Sanne Heymann. Ook konden er feestbloemen geknutseld worden en was er speelgoed aanwezig van Speelotheek Veenendaal voor de kleintjes. Hiermee werd ook meteen de landelijke BoekStart-dag gevierd.

Leen afgeschreven bibliotheekboeken bij een van de minibiebs, de ‘Cultuurfabriekjes’. Minibiebs werken vanuit het idee dat je de samenleving met elkaar leuker kunt maken. Iedereen kan boeken lenen, ruilen of achterlaten. Met elkaar en voor elkaar. De minibiebs van de Bibliotheek zijn mede mogelijk gemaakt door MAAK en het Prins Bernhard Cultuurfonds.