Filmtheater ‘t Hoogt gaat films programmeren in Bibliotheek Neude

Vanaf donderdag 27 augustus programmeert het Utrechtse filmtheater ‘t Hoogt onder de titel ‘Hoogt on Tour’ van dinsdag tot en met zondag films in de filmzaal van Bibliotheek Neude.Filmtheater ‘t Hoogt moest eind 2018 haar toenmalige locatie aan de Slachtstraat verlaten en organiseert sindsdien, in afwachting van de verhuizing naar een nieuw onderkomen in De Machinerie, filmvertoningen op verschillende locaties in Utrecht onder de naam ‘Hoogt on Tour’. Met ingang van 27 augustus heeft ‘Hoogt on Tour’ dus een vaste locatie in Bibliotheek Neude.

Het filmaanbod in Bibliotheek Neude zal vooral gericht zijn op documentaires, films van eigen bodem, films voor specifieke doelgroepen en jeugdfilms. Ook boekverfilmingen krijgen de aandacht.

Rianne Brouwers, directeur van Hoogt on Tour, zegt over de samenwerking: ‘We kijken er ontzettend naar uit om weer op dagelijkse basis onze films te kunnen gaan vertonen. De samenwerking met Bibliotheek Utrecht geeft ons een geweldige kans om meer aanwezig te zijn in de stad en onze bezoekers weer op een vaste plek te ontvangen.’
Ton van Vlimmeren, directeur Bibliotheek Utrecht: ‘Bibliotheken bieden al lang veel meer dan alleen boeken. Naast debat en ontmoeting zijn ook films en documentaires onderdeel van het veelzijdige aanbod. Daarom zijn we heel blij met de samenwerking met Hoogt on Tour.’