Gezocht: testers voor het Third Space ontwerp proces

Ingezonden mededeling

Gezocht: bibliotheekdirecteuren, -managers, -programmamakers, -projectleiders en community librarians die het trainingsmateriaal van het Third Space ontwerpproces willen testen

Negen bibliotheken en The Alignment House zijn al enige tijd onderweg met het door PICA gefinancierde project ‘The Third Space’ (TTS). In dit project onderzoekt iedere Bibliotheek samen met een zelfgekozen doelgroep hoe je een hybride bibliotheek kan vormgeven. We zijn nu in een fase van het project waarin we de Third Space werkwijze zo goed mogelijk willen delen met het bibliotheekveld en daarbuiten.

Eén van onze manieren om The Third Space te dissemineren is het TTS-portal dat we aan het ontwikkelen zijn. Specifieker is dit een website waar de Third Space methodiek – het ontwerpproces – stap voor stap uitgelegd staat. Aan de hand van dit portal kan je zelf aan de slag met de TTS-werkwijze.

Een van de belangrijkste uitgangspunten van het Third Space ontwerpproces is dat het een participatief ontwerpproces is, dat wil zeggen ontworpen samen met de eindgebruiker. Daarom willen we ook ons portal laten testen bij de mogelijke eindgebruiker: jij dus!

Ben jij geïnteresseerd in het ontwerpen van een dienstverlening samen met doelgroepen? Heb jij bijvoorbeeld ambities om relevanter voor jongeren te zijn? Ben jij benieuwd naar hoe je met een hybride mindset (een wereld waarin online en fysiek naadloos in elkaar overlopen) kan kijken naar programmaontwikkeling in de bibliotheek? Leer dan als eerste hoe wij dit in The Third Space hebben aangepakt! Je doet dit door je op te geven als tester voor het TTS-portal.

Geef je op door je aan te melden via DEZE LINK. Geef hierin je e-mailadres door.

Praktisch:

•In de week 3 en 4 van 2024 (15 t/m 26 januari) zullen de testmomenten plaatsvinden.
•Het testen zal ongeveer 2 uur in beslag nemen. Je kan zelf inplannen wanneer jij wilt testen. Je kan tussendoor stoppen en op een ander moment verder gaan.
•Wij sturen iedereen aan het einde van week 2 een online briefing over hoe je inlogt op de concept-website.
•Wij sturen iedereen aan het einde van week 2 een vragenlijst via Google Form met evaluatievragen die je als tester invult.
•Stuur jouw input uiterlijk vrijdag 19 januari 2024 in via het Google Form.

Wij zouden het enorm waarderen als je ons wilt helpen.