Jeugdafdeling Bibliotheek Veenendaal tijdelijk gesloten

Achter de schermen zijn de voorbereidingen al een tijdje in volle gang en na de kerstvakantie is het zover: van maandag 8 t/m vrijdag 12 januari is de jeugdafdeling van Bibliotheek Veenendaal tijdelijk gesloten. Bezoekers kunnen deze dagen dus geen jeugdboeken uitzoeken op de eerste verdieping, ook zijn er geen medewerkers op deze afdeling om te helpen met klantvragen.

De rest van de Bibliotheek blijft wel gewoon open en ook van de faciliteiten zoals de printer en de toiletten kan gewoon gebruik worden gemaakt. Ook kunnen jeugdboeken bij de inleverkast ingeleverd worden. Achter de schermen is het zelfs zo geregeld, dat er geen jeugdboeken tijdens deze dagen teruggebracht hoeven te worden. Klanten kunnen inloggen om te zien wanneer zij hun boeken moeten inleveren.

Wat gaat de Bibliotheek doen?
Alle informatieve jeugdboeken van de Bibliotheek Veenendaal krijgen een andere presentatie-indeling. Deze overgang houdt in dat er straks op de ruggen van de non-fictie jeugdboeken geen nummers meer staan, maar pictogrammen en trefwoorden. Al deze boeken worden dus o.a. opnieuw gelabeld en gestickerd en krijgen een nieuw plekje in een van de kasten.

Feestelijke opening
Op zondagmiddag 14 januari zal de kinderburgemeester van Veenendaal de jeugdafdeling weer feestelijk openen! Deze middag zijn er allerlei leuke kinderactiviteiten georganiseerd om te vieren dat de jeugdafdeling weer geopend is. Om meer te leren over de nieuwe indeling van de informatieve jeugdboeken, kunnen bezoekers de hele week nog meedoen met een informatieve speurtocht op de jeugdafdeling.

Alle informatie over de sluiting en de opening is te vinden op de website van de Bibliotheek Veenendaal. Kijk op www.bibliotheekveenendaal.nl/sluiting-jeugd .