Meubilair en titels gezocht voor Caribische openbare bibliotheken

Vanuit de Koninklijke Bibliotheek (KB) is een initiatief gestart om meubilair en materialen in te zamelen voor de openbare bibliotheken op de eilanden in het Caribische deel van het Koninkrijk der Nederlanden (Aruba, Curaçao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius en Saba). De betreffende bibliotheken hebben met name behoefte aan Nederlandse en Engelstalige materialen.Sander van Kempen van de KB laat in een bericht op Biebtobieb weten dat er bij de bibliotheken op de Caribische eilanden grote behoefte is aan materialen en meubilair en dat de betreffende bibliotheken hebben gevraagd of er een mogelijkheid bestaat vanuit Nederland (afgeschreven) boeken of andere materialen en ook meubilair te ontvangen. Voor wat betreft de boeken en andere (audiovisuele) materialen valt met name te denken aan Nederlandse en Engelse collectie-items voor jeugd en volwassenen, en in mindere mate aan Spaanstalige materialen.

‘Als jullie zaken gaan vervangen in de vestigingen zouden jullie dan hier aan willen denken en mij een seintje willen geven?’ aldus Van Kempen (sander.vankempen@kb.nl),  die op zijn oproep inmiddels verschillende reacties heeft gekregen, maar nog bezig is te inventariseren waar aanbod en behoefte samenkomen.