NBD Biblion neemt iedere week een jeugdboek onder de loep met videoserie Undercovers

NBD Biblion is onlangs gestart met de videoserie Undercovers waarin wekelijks een jeugdboek onder de loep wordt genomen. Deze korte video’s worden gemaakt om medewerkers van bibliotheken en basisscholen te helpen bij de samenstelling en uitbreiding van hun jeugdcollectie. Want digitaal je collectie beheren is handig, maar vooral bij jeugdboeken mis je soms net de feeling met het boek. Wat maakt het bijzonder? Hoe zijn de illustraties? Heeft het prijzen gewonnen? Zijn er vergelijkbare titels of andere haakjes die handig zijn voor de schoolbibliotheek?

Undercovers wordt gepresenteerd door Nina Zwetsloot (Doelgroepmarketeer Onderwijs bij NBD Biblion) en Leon van Kogelenberg (Strategisch Marketeer). Je vindt de video’s iedere maandag via de website en social kanalen van  NBD Biblion: LinkedIn | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube

Week 14 | Deze week duiken Leon en Nina under the cover van De waanzinnige boomhut van 143 verdiepingen. Waar Andy, Terry & Jill weer grappige en griezelige avonturen beleven.

Week 15 | Deze week duiken Leon en Nina under the cover van De tulpenjongen. Over Wim die na de tweede wereldoorlog naar Zweden gaat om aan te sterken.

Week 16 | Deze week duiken Leon en Nina under the cover van Maximiliaan Modderman geeft een feestje. Onlangs uitgeroepen tot Prentenboek van het jaar 2023. Samen met negen andere prentenboeken vormt het de Prentenboeken Top 10 die centraal zal staan tijdens de Nationale Voorleesdagen 2023.

Week 17 | In deze speciale thema-uitzending van Undercovers duiken Leon en Nina ‘under the covers’ van vier kinderboeken over vluchten en vluchtelingen.
De koffer – Chris Naylor-Ballesteros, J.H. Gever
Migranten – Issa Watanabe