Nieuwe afleveringen van Podcasts What the bieb?! en De Bieb is meer staan online

What the bieb?! kreeg een uitnodiging van de De tweede verdieping, de bibliotheek van Nieuwegein, om een podcast te maken over Positieve Gezondheid en de rol van de bibliotheek. In theater De Kom – waar een mini-conferentie plaats vond over dit onderwerp – gaat Sylvia Bakker in gesprek met Roel Zuidhof (directeur) en Gina van de Berg (programmaleider).

In de Bieb is meer is Harriët Plantinga te gast. Zij is sinds 1 januari 2022 de nieuwe manager van de Bibliotheek Meerssen. Zij vertelt over hoe het was om binnen te komen in coronatijd en wat zij met haar team gedaan heeft om lucht in de organisatie te krijgen. Haar verhaal is een verhaal van een bibliotheek in
de categorie ‘klein maar fijn’. Naast manager van de bibliotheek is Harriët zelf ook schrijfster van (spannende) boeken, waarin de herkenbaarheid met het dagelijks leven centraal staat. Eén van haar boeken is ook in de bibliotheekcatalogus te vinden.

NB: Klik op de volgende links voor een overzicht van alle verschenen afleveringen van What the bieb en De bieb is meer.