Sam Hermans gestart als lid Raad van Toezicht van de CPNB

Sam Hermans leest voor tijdens het Kinderboekenweekfeest in de Centrale Bibliotheek Den Haag. Foto: Martijn Beekman

(Bron: VOB)

Een van de veranderingen bij het nieuwe convenant CPNB is dat er gewerkt gaat worden met een Raad van Toezicht en een directeur/bestuurder. De VOB draagt één van de leden van de Raad van Toezicht voor. Een sollicitatiecommissie, bestaande uit Paulien Schreuder (Bibliotheek Noord-Fryslan), Cyril Crutz (BiblioPlus) en Klaas Gravesteijn (VOB) gesprekken met de kandidaten gevoerd. Gekozen is om Sam Hermans (Bibliotheek Den Haag) voor te dragen als kandidaat RvT-lid namens de CPNB. 2 september 2022 is zij benoemd door de RvT van de CPNB.

Zij stelt zich voor:

“Met veel plezier ben ik per 2 september jl. gestart als lid raad van toezicht van de CPNB. Ik onderschrijf de missie van de CPNB om meer mensen aan het lezen te krijgen om zo hun leven te verrijken van ganser harte. Voor iedereen kan lezen op een of andere manier zijn of haar leven verrijken. Voor de een betekent het eindelijk mee kunnen komen in de maatschappij, voor de ander betekent het meer kennis vergaren, voor weer een ander betekent het vervoering. Ik zie ernaar uit om de bibliotheken te vertegenwoordigen en samen met de vertegenwoordiger van de boekenbranche en de vertegenwoordiger van de uitgeverij branche toezicht te houden op de CPNB.“