Samenwerking tussen Bibliotheek Oosterschelde en GGD Zeeland

Afgelopen week is de samenwerking tussen de Bibliotheek Oosterschelde en GGD Zeeland officieel bevestigd. Tijdens de Babybieb hebben Robin Bierens (Bibliotheek Oosterschelde), Joke Gaemers (GGD Zeeland), wethouder Hoek (gemeente Tholen) en wethouder Verburg (gemeente Reimerswaal) de samenwerkingsovereenkomst voor het project BoekStartcoach ondertekend.

Sinds september 2021 (in Tholen) en maart 2022 (Reimerswaal) werken de Bibliotheek en GGD samen op de consultatiebureaus in gemeentes Tholen en Reimerswaal. Hierbij is een BoekStartcoach van de Bibliotheek aanwezig om ouders van jonge kinderen te informeren over lezen en taalontwikkeling. Daarnaast is er elke maand een Babybieb met steeds een andere gastspreker. De Babybieb is een educatieve activiteit voor ouders en jonge kinderen waarbij de BoekStartcoach de link maakt met de Bibliotheek en het belang van voorlezen onder de aandacht brengt. De samenwerking tussen de Bibliotheek en GGD wordt mogelijk gemaakt door de gemeentes Tholen en Reimerswaal en maakt deel uit van het onderwijsachterstandenbeleid.