Seminar Podcast voor het mbo/hbo (25 januari)

(Video onder bericht)

Op 25 januari is De Nieuwe Bibliotheek in Almere een dag lang het centrum van de Podcastwereld tijdens het Seminar Podcast voor het mbo/hbo. De meest succesvolle podcasters van Nederland komen uitleggen waarom het onderwijs veel meer zou kunnen doen met podcast. Studenten zitten namelijk meer met oortjes in de oren dan met hun neus in de boeken. En daar kunnen onderwijsprofessionals en studenten van profiteren. Het motto: ‘Leren door te luisteren’.

Podcast wordt steeds populairder en is voor veel jongeren de manier om kennis tot zich te nemen tijdens het reizen, sporten of koken. Ook voor bibliotheken biedt dit mogelijkheden; door te luisteren kunnen jongeren meer gaan lezen. Het onderwijs, bibliotheekwezen en professionele podcasters zijn op 25 januari aanwezig bij presentaties en workshops van Ernst-Jan Pfauth (oprichter De Correspondent, Podcast Over Media), Daphne Blokland (podcast Kleine Meisjes Worden Groot) en Malou Holshuijsen (schrijver en podcastmaker Het Komt Nooit Meer Goed). Verder ook Raymond van de Laar en Ruben Dekker in de Bioscoop voor je oren. Zij wonnen met Koffer 23 (Tonny Media), de podcast-awards voor beste brandstory en beste sounddesign en maakten de podcast met Koning Willem Alexander. En er zijn presentaties van docenten en onderzoekers over de voordelen en mogelijkheden van podcast.

Aan het eind van de dag wordt de prijs uitgereikt voor de Beste Onderwijs Podcast 2024. Het seminar wordt gepresenteerd door Rudy Nicola.

Bekijk het HIER hele complete programma en meld je gratis aan.