Twee miljoenste bezoeker Bibliotheek Utrecht dit jaar

Erehaag voor twee miljoenste bezoeker Liesbeth op ’t Hoog © Maarten Mooijman

Zondag 10 december heeft Bibliotheek Utrecht de twee miljoenste bibliotheekbezoeker van dit jaar verwelkomd. Hiermee is het record van 1,6 miljoen bezoeken in 2022 ruimschoots overtroffen.

Het is gezellig druk in Bibliotheek Neude zondagmiddag 10 december. Er is muziek en een theatervoorstelling in de bieb. En in de Grote hal zijn er spelletjes en modeltreinen tijdens de ‘Zondagse gezelligheid in de bieb’. Ook wordt de 2.000.000ste bibliotheekbezoeker van dit jaar verwacht. Liesbeth op ’t Hoog is de gelukkige. Ze komt samen met haar dochtertje binnen en wordt tot haar verrassing uitgeroepen tot de twee miljoenste bezoeker van Bibliotheek Utrecht dit jaar. Door een erehaag van medebezoekers wordt ze naar de klaarstaande feeststoel begeleid. Daar zingt De Literaire Boyband haar toe en krijgt ze felicitaties van directeur Deirdre Carasso.

Discotheek en taartjes
Liesbeth op ‘t Hoog is deze middag samen met haar dochtertje Jule speciaal voor de modelspoorbanen en – treintjes naar Bibliotheek Neude gekomen. Liesbeth is actief lid van de bieb. Ze komt vaker naar de bieb voor activiteiten en om boeken te lenen. Naast felicitaties en de muzikale ode door de Literaire Boyband krijgt ze ook een jaar verlening van haar bibliotheekabonnement cadeau. Ondertussen delen bibliotheekmedewerkers speciale taartjes uit aan het publiek. De Literaire Boyband speelt nog speciaal voor haar een aantal nummers, waaronder hun hit ‘de Adriaan van Discotheek.’

Directeur Deirdre Carasso: “Mooi om te zien dat onze 13 vestigingen dit jaar zo goed bezocht zijn. Twee miljoen bezoeken! Het is fijn dat Utrechters ons weten te vinden voor onze activiteiten en om te lezen, lenen, leren en elkaar te ontmoeten.”

Ode voor 2 miljoenste bezoeker door de Literaire Boyband © Maarten Mooijman
Literaire Boyband met 2 miljoenste bezoeker van de bieb Liesbeth op ’t Hoog © Maarten Mooijman
Felicitaties van directeur Deirdre Carasso voor 2 miljoenste bezoeker © Maarten Mooijman
2.000.000 bezoekers in de bibliotheek © Maarten Mooijman