VPRO Boekengids presenteert: Minibieb der onvolprezen boeken (7 maart t/m 25 april)

De VPRO Boekengids presenteert vanaf 7 maart de wekelijkse webserie Minibieb der onvolprezen boeken. Schrijver, actrice en theatermaker Nhung Dam fietst langs bij acht schrijvers, die haar vertellen welke vergeten of onontdekte boeken het verdienen door iedereen gelezen te worden.

Voor de Minibieb der onvolprezen boeken stapt Nhung Dam op de VPRO Boekengidsfiets om aan schrijvers te vragen welke boeken uit hun kast het verdienen door iedereen gelezen te worden. Zij kiezen elk twee boeken die ze toevoegen aan de minibieb. Aan het begin van haar fietstocht voegt Nhung haar eigen favorieten toe en aan het eind dragen kijkers twee titels aan die een plekje in de minibieb verdienen.

Over Nhung Dam
Nhung Dam is schrijver, actrice en theatermaker. Als actrice was ze onder meer te zien in de series Klem en Dertigers, de door haarzelf geschreven solovoorstelling 3 miljoen voetstappen naar Sicilië was – voordat de theaters dichtgingen – een groot succes. In 2017 kwam haar roman Duizend vaders uit, over een elfjarig meisje dat haar verbeelding inzet om zich staande te houden in de vijandige omgeving waarin zij met haar Vietnamese ouders terecht is gekomen.

Afleveringen
Jaap Robben – 7 maart
Walter van den Berg – 14 maart
Gerda Blees – 21 maart
P.F. Thomése – 28 maart
Raoul de Jong – 4 april
Bibi Dumon Tak – 11 april
Babs Gons – 18 april
Mira Feticu – 25 april

Alle afleveringen zijn online te bekijken via vprogids.nl/boeken en via de facebookpagina van VPRO Boekengids en via instagram en twitter.