Bijeenkomst bibliotheken en de Sustainable Development Goals (25 september)

Kom op 25 september naar Art Centre Delft voor een bijeenkomst over bibliotheken en de Sustainable Development Goals van de VN, speciaal voor community librarians, programmamakers en managers.

Wanneer: woensdag 25 september 2024, 09.30 – 16.00 uur
Waar: Art Centre Delft
Met wieSDG Nederland, Turnclub en anderen
Voor: community librarians, programmamakers, managers
Kosten: € 45,00 incl. 21% btw (€ 37,19 excl. BTW)

Wacht niet te lang: er zijn slechts 80 plaatsen, dus wees er op tijd bij! Neem voor meer informatie en aanmelden contact op met Monique Alberts. (monique.alberts@kb.nl)

Ochtend

• Start: Jongeren en studenten staan aan de frontlinie. Of het nu gaat over klimaatverandering, mensenrechten of sociale rechtvaardigheid. Daarom beginnen we de SDG-dag met een activistische oproep van de SDG NL-jongeren.
  • Keynote door Martijn Engelbregt (Circus Andersom | Turn Club): “De bibliotheek als platform voor verandering.” Met zijn grensverleggende aanpak en ontregelende vraagstelling zet Martijn Engelbregt maatschappelijke kwesties op scherp. Vandaag laten we ons graag door hem van de wijs brengen. Hoe denken wij dat betekenisvolle platform voor de duurzaamheidsdoelen te worden
  • Duurzame inspiratie: Presentaties van acht verschillende projecten van binnen én buiten de bibliotheken die werken aan de Sustainable Development Goals. Van elk project krijgen we de geleerde lessen, de opbrengsten tot nu toe en handreikingen om aan te sluiten en van de opgedane kennis gebruik te maken.
  • Vegetarische actie-lunch. Tijdens de lunch, verspreid over het terrein:
    • Plekberaad live
    • In gesprek met Club STOF en andere community-bouwers.
    • Nog meer inspiratie op het terrein van Art Centre Delft, waar je wandelt tussen de beeldende kunst.
    • Kies de SDG’s waarmee jij aan de slag gaat.

Middag

• Communities aan de slag! Aan de hand van de vooraf gekozen SDG’s (buttons) werken we in groepen van max. 20 personen in twee rondes aan ons eigen SDG-actieplan. Dit is jóuw plek voor kennisuitwisseling en tevens een levendige markt voor het bouwen van je eigen hulptroepen. De opbrengst voor jou: een activistisch netwerk onder handbereik en relevante inspiratie om morgen mee aan de slag te gaan.

Afsluiting
Borrel en live muziek.