Webinar Media Ukkie Dagen: 25 februari

In het kader van de Media Ukkie Dagen organiseren Netwerk Mediawijsheid, de Koninklijke Bibliotheek (KB) en Cubiss op 25 februari van 15.00 tot 16.30 uur een zogeheten ‘inspiratiewebinar’ voor bibliotheken.

De Media Ukkie Dagen (26 maart t/m 2 april 2021) zijn een initiatief van Netwerk Mediawijsheid om aandacht te vragen voor de mediaopvoeding van kinderen van 0-6 jaar. Het thema dit jaar is: ‘Ik zie, ik zie wat jij niet ziet’. De campagne zal ook dit jaar vooral digitaal plaatsvinden.

De Webinar is bedoeld voor bibliotheekmedewerkers die zich bezig houden met mediaopvoeding van 0 tot 6-jarigen. Simone Koens en Aniek Breevoort van Netwerk Mediawijsheid geven meer uitleg over de Media Ukkie Dagen. Aan de orde komen: het thema van dit jaar, de activiteitenkaart, het Iene Miene Media Onderzoek, Wegwijzers, het MediaMomentje van de dag en tips hoebibliotheek hier aan kunnen bijdragen.

Verder gaan Andrea Berkelder (KB) en Ingrid de Jong (Cubiss)in op de speciaal voor de Media Ukkie Dagen samengestelde actiegids. Dit is een leidraad voor bibliotheken om aan de slag te gaan met deze campagne en de bibliotheekrol richting de kinderopvang en ouders vorm te geven. Deze actiegids ontvangen de deelnemers na afloop van de Webinar.

Tijd: 15.00 tot 16.30 uur

Kosten: gratis