Nationale Bibliotheekcongres verplaatst naar januari 2021

De Koninklijke Bibliotheek (KB) heeft besloten het Nationale Bibliotheekcongres, dat op 15 en 16 juni zou hebben moeten plaatsvinden, te verplaatsen naar 19 januari 2021. Dit met het oog op de vanwege de coronapandemie geldende maatregelen. Wel wordt het programma in een digitale vorm aangeboden.

Het Nationale Bibliotheekcongres had voor dit jaar als thema Digitaal Burgerschap gekregen. De KB geeft aan dat het programma van het congres nu (voornamelijk) in een digitale vorm zal worden aangeboden. Later volgt meer informatie over hoe dit invulling krijgt. ‘Marleen Stikker zal als curator een hoofdrol spelen en Tracy Metz gaat het presenteren. De welbekende studiogesprekken met Petra Possel worden opgenomen als podcasts. In het najaar maken we de namen van de plenaire sprekers en de studiogasten bekend. De digitale editie van het congres is straks voor iedereen uit de sector gratis te volgen en de inhoud blijft na afloop beschikbaar,’ aldus de KB.