AI-Parade in Zeeuwse Bibliotheken

Illustratie: Shutterstock

Van 1 t/m 31 maart 2023 start de AI-parade in de Zeeuwse Bibliotheken. AI bekend als artificiële intelligentie, is overal om ons heen. Toch is het voor veel mensen onbekend.  De Zeeuwse Bibliotheken willen daar verandering in brengen. Tijdens de AI-parade kom je door inspirerende lezingen, dialoogsessies, livestream, exposities en workshops meer te weten over Artificiële Intelligentie. Het programma is voor jong en oud. Bekijk meer info en het programma.

De technologie van de toekomst
Misschien heb je er weleens wat over gehoord, AI, ook wel artificiële of kunstmatige intelligentie genoemd. Voor sommige mensen is AI nog een vaag begrip en dat terwijl AI al een groot deel uitmaakt van ons dagelijks leven. Denk bijvoorbeeld aan het persoonlijke aanbod dat je ontvangt tijdens online winkelen of auto’s die zelf reageren op gevaarlijke situaties. Artificiële intelligentie is de technologie van de toekomst. Juist daarom vindt de Bibliotheek het belangrijk dat je te weten komt wat AI inhoudt en welke invloed het heeft op ons dagelijks leven.

De AI-parade voor jong en oud is te bezoeken in de bibliotheken in Terneuzen, Goes en Middelburg. Daarna reist de parade tot juni 2023 langs andere bibliotheken in Nederland.