Bibliotheek Almelo doneert 220 bibliotheeklidmaatschappen aan voedselbank

Joris Kemps geeft de bonnen aan Lieneke Bolhuis van de Speelgoedbank en rechts Henny Ganzeman van de Voedselbank. (Foto: Ellen Lamberts)

Op woensdag 30 november was Joris Kemps, directeur van de Bibliotheek Almelo, te gast bij de Voedselbank Almelo. Hij gaf daar 220 tegoedbonnen voor een gratis jaarabonnement van de bibliotheek aan Henny Ganzeman van de Voedselbank. Ook Lieneke Bolhuis van de Speelgoedbank in Almelo ontving voor haar klanten een aantal bonnen.

Bibliotheek Almelo was één van de vijf genomineerden bij de verkiezing van de Beste bibliotheek van Nederland award. Bij de start van deze verkiezing beloofde Kemps dat voor iedere 10e stem op Almelo een gratis jaarabonnement voor de Voedsel- en Speelgoedbank gegeven zou worden. Ruim 2000 stemmen gingen er naar Almelo. Helaas niet voldoende voor de overwinning maar wel om ruim 200 bonnen weg te geven.