Bibliotheek Best spelt eigen naam verkeerd

Screenshot uit de reportage die het AD maakte.

Bibliotheek Best heeft op banners met de eigen naam die de ingang van het pand versieren, een pijnlijk spelfoutje gemaakt. In plaats van Bibliotheek Best, staat er Biblotheek Best.

Directeur Albert Kivits reageert in het AD van 11 oktober op het voorval: ,‘Het was mij ook nog niet opgevallen. Pas toen de bovenbuurman een foto stuurde, zag ik dat er een letter miste.” Waar het is misgegaan? ,,Ergens tussen het begin en het eind”, grapt Kivits. ,,Het is een heel menselijke fout.’ Volgens de directeur komen er nieuwe banners, en worden de oude met de spelfout gerecycled voor bijvoorbeeld tassen.

Het AD heeft ook een filmpje over het voorval geplaatst, met de mening van omwonenden. Zie deze pagina.