Bibliotheek De Kempen organiseert ‘brein-programmering’ (29-4 t/m 27-5)

Photo by David Matos on Unsplash

Bibliotheek De Kempen heeft een programmeringslijn ontwikkeld waarin ‘het brein’ centraal staat. Het programma:

Donderdag 29 april om 20:00 uur: Webinar Aletta Smits: Pubers in coronatijd
Wat gebeurt er met jongeren in het algemeen? En in coronatijd in het bijzonder? Hoe kunnen we wat zij doormaken verbinden aan wat er in hun brein gebeurt? Dr. Aletta Smits gaat hierover samen in gesprek met ouders, medeopvoeders, leerkrachten en iedereen die het puberbrein beter wil leren begrijpen.

Dinsdag 11 mei om 13:00 uur: In Brabant staat een huis
Bibliotheek Bergeijk organiseert vanuit haar partnerschap met Dementievriendelijke gemeente Bergeijk deze interactieve online activiteit. Onder leiding van Sandra Hakkens gaan we een typisch Brabants huis uit de jaren vijftig van binnen bekijken. Wat is er allemaal te zien en welke herinneringen roept het op?

Dinsdag 18 mei om 19:15 uur Online Workshop: Spraak- en taalontwikkeling en signalering taalontwikkelingsstoornis (TOS)
Deze workshop staat volledig in het teken van spraak- en taalontwikkeling én hoe je signalen herkent van een taalontwikkelingsstoornis (TOS) bij jonge kinderen. De workshop wordt gegeven door Anneke Meeuwis, logopedist bij Kentalis.

Donderdag 27 mei om 19:30 uur: Online Lezing: Wat als je brein informatie anders verwerkt?
Het is verrassend hoeveel mensen op latere leeftijd ontdekken dat hun brein informatie anders verwerkt, terwijl ze dachten dat ze ‘gewoon niet goed konden leren’. In deze lezing geeft Annelies van der Heijden informatie over conceptuele denkers en beelddenkers.

Meer informatie is HIER te vinden.