Bibliotheek Gelderland Zuid geeft debuterende auteur een mooi podium

(Video onder het bericht)

Niet alleen gelauwerde auteurs krijgen in Bibliotheek Gelderland Zuid de kans om hun boeken te presenteren. Op 21 november kreeg longarts in ruste Bert Baas de kans om zijn debuut De vertwijfelde man en andere patiëntverhalen voor het voetlicht te brengen. In dit boek beschrijft Baas op ontroerende wijze ontmoetingen met patiënten die hij in zijn werkzame leven heeft gehad. Huisarts Peter van de Woestijne interviewde de schrijver en vroeg door op thema’s als eenzaamheid, verlies en dood die in de verhalen zijn terug te lezen. Door alle coronarestricties kon de illustratrice niet zelf aanwezig zijn, maar zij legde in een filmpje uit hoe zij en de auteur elkaar hebben leren kennen en hoe de samenwerking tot stand kwam. Componist en musicus Henk Wieman speelde eigen composities op de vleugel.