Zuid-Hollandse bibliotheken starten serie online interviews met schrijvers

Met ingang van donderdag 21 mei organiseren zeven Zuid-Hollandse bibliotheken in samenwerking met Probiblio wekelijks een online interview met een schrijver. De serie online interviews, die de titel ‘Ontmoet Schrijvers Online’ heeft gekregen, is in het leven geroepen omdat schrijvers momenteel niet fysiek een bibliotheek kunnen bezoeken om voor te lezen, geïnterviewd te worden en met hun lezers in gesprek te gaan en op deze manier kan daarvoor een alternatief worden aangeboden.In het kader van ‘Ontmoet Schrijvers Online’ organiseert elke week een andere bibliotheek in Zuid-Holland een webinar, waarbij het eerste half uur gereserveerd is voor een lokale interviewer die een gesprek voert met de schrijver, waarna het publiek een half uur de tijd heeft om eigen vragen te stellen. Geïnteresseerden dienen zich aan te melden via de website van de betrokken bibliotheken en kunnen dan deelnemen via het systeem van de KB, Goto Webinars. Deelname is gratis.

De deelnemende bibliotheken zijn Bibliotheek RotterdamDe Boekenberg SpijkenisseBibliotheek GoudaBibliotheek BollenstreekBibliotheek Aanzet, Bibliotheek Katwijk en Bibliotheek Aan den IJssel. De online interviews vinden van 21 mei tot en met 2 juli wekelijks plaats op donderdagavond tussen 19.30 en 20.30 uur. zo meldt Probiblio. Deelnemende schrijvers zijn onder anderen Alex Boogers, Paulien Cornelisse, Splinter Chabot en Esther Gerritsen. De interviews kunnen worden teruggekeken via het YouTube-kanaal van Bibliotheek Rotterdam zodra alle interviews zijn gedaan.