Bibliotheek Goes verruimt openingstijden met avondopenstelling

Foto: Includi / Marco Heyda

De bibliotheek Goes verruimt met ingang van 1 maart haar openingstijden met een wekelijkse avondopenstelling. Iedere donderdag kunnen bezoekers voortaan tot 20:00 uur terecht in de bibliotheek om boeken te lenen, de krant of een tijdschrift te lezen, de computers te gebruiken of elkaar te ontmoeten onder het genot van een kopje koffie of thee.

Met de wekelijkse avondopenstelling wil de bibliotheek verder tegemoetkomen aan de behoeftes van de klant. Teamleider Sijmen Bosch: “Onze medewerkers merkten in gesprekken met bezoekers dat bij veel van hen de wens leeft om ook in de avonduren terecht te kunnen in de bibliotheek. We vinden het belangrijk om gehoor te geven aan die signalen, omdat we onze dienstverlening zoveel mogelijk willen afstemmen op de klant. Mensen die doordeweeks werken, hebben ook niet altijd in het weekend tijd; dan is het fijn als je ’s avonds in de bieb terechtkunt.”

De keuze voor de donderdagavond was volgens Sijmen het meest voor de hand liggend: “Dan is het ook koopavond in Goes en gaan mensen toch al vaak even de stad in. Een bezoekje aan de bibliotheek is dan makkelijk in te passen. Daarnaast hopen we met de avondopenstelling bij te dragen aan een aantrekkelijke en leefbare binnenstad.”

De openstelling op donderdagavond biedt ook ruimte voor activiteiten, zoals de eerder aangekondigde spelevenementen. De plannen daarvoor worden op dit moment verder uitgewerkt. Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie of het inbrengen van hun ideeën nog steeds terecht bij teamleider Sijmen Bosch via 0113-213620/s.bosch@bibliotheekoosterschelde of zich melden bij een van de medewerkers in de bibliotheek.