Bibliotheek Kerkdriel winnaar Probiblio etalagewedstrijd

Rond de Kinderboekweek riep Probiblio bibliotheken voor de tweede keer op om hun mooie, inspirerende, interactieve en creatieve etalages met ons te delen voor onze etalagewedstrijd. De opdracht: zorg voor geweldige kijk- en beleefervaringen voor je publiek vanuit je ramen/etalages en wie weet wint jouw bibliotheek een inspirerende etaleersessie van Pien Hoveling. Er zijn verschillende mooie inzendingen binnengekomen, maar er kan er maar één de winnaar zijn. Bibliotheek Kerkdriel.

Juryoordeel
In de jury zaten dit keer etaleur Pien Hoveling, marketeer Julia van Haaster en programmeur Karen Bertrams. Bibliotheek Kerkdriel was voor alle 3 de juryleden unaniem de winnaar. Zij leverden beeldmateriaal van maar liefst 2 etalages in: één etalage met Boer Boris en één over het thema ‘worden wat je wil’. Bibliotheek Kerkdriel legt hierbij de focus op beroepen. De etalages zijn heel creatief en gemaakt van ‘arme materialen’, het thema is duidelijk te herkennen en er is gedacht aan interactie met het voorbijlopend publiek door middel van een QR-code voor het ontmoeten van boer Boris en een link naar de beroepenbieb die plaatsvond.

Bibliotheek Kerkdriel in een reactie: ‘We hebben al zeer leuke en enthousiaste reacties op de etalages ontvangen. Schrijver Ted van Lieshout en illustrator Philip Hopman waren uitermate onder de indruk van het geheel tijdens hun bezoek aan onze bibliotheek.’

Een uitgebreide sfeerimpressie vind je op de site van Probiblio.