Bibliotheek Rotterdam en productiehuis slaan handen ineen voor educatie en ontwikkeling van jongeren

In de splinternieuwe bibliotheekvestiging Zuidplein overhandigde Theo Kemperman, directeur-bestuurder van Bibliotheek Rotterdam, een groot aantal boeken aan Y.M.P., artistiek leider van productiehuis FLOW. Met deze boeken richt FLOW een speciale boekenkast in voor jongeren.

Bijdragen aan de educatie en ontwikkeling van jongeren, dat is een van de doelen van Bibliotheek Rotterdam en productiehuis FLOW. Daarom hebben zij de handen ineen geslagen. Met een boekenschenking vanuit het boekenfonds van Bibliotheek Rotterdam, richt FLOW een kast in vol met inspirerende titels voor jongeren. Deze bevat boeken over creatieve en maatschappelijke onderwerpen, maar ook over rolmodellen en ondernemerschap. Samen met de doelgroep stelden FLOW en medewerkers van Bibliotheek Rotterdam een lijst met titels samen.

FLOW-otheek en boekenclub
Wat krijg je als je FLOW en de bibliotheek samenvoegt? Een FLOW-otheek! Een plek voor jonge makers, boekenliefhebbers en andere geïnteresseerden. Dit najaar start productiehuis FLOW, dankzij de schenking van Bibliotheek Rotterdam, ook nog eens met de FLOW-otheek boekenclub; een community voor jongeren met interesse in cultuur, kunst, spiritualiteit, ondernemen en andere onderwerpen uit het dagelijks leven.

Productiehuis FLOW
FLOW is een jong en dynamisch productiehuis gevestigd in Rotterdam. Het productiehuis vormt een thuisbasis voor geschoold en ongeschoold talent en jonge Rotterdammers op creatief vlak. Ook biedt FLOW jongeren de ruimte om te groeien op het gebied van marketing en productie en leren zij hen alles over financiën.