Bibliotheek Utrecht zoekt 100 huizen voor de Kinderboekenweek

Van 4 tot en met 15 oktober is het Kinderboekenweek. Het thema dit jaar is ‘Bij mij thuis’. De Bibliotheek Utrecht organiseert daarom niet alleen activiteiten in de bieb, maar start de Kinderboekenweek op woensdag 4 oktober met 100 Voorleesfeestjes bij Utrechtse kinderen thuis! Opgeven kan via de website van de bieb. Wie meedoet ontvangt een gratis feesttas.

Hoe de 100 voorleesfeestjes er ook uitzien, een ding is overal hetzelfde: iedereen die meedoet krijgt van de bieb een feesttas. Gevuld met alles wat er nodig is om van het feestje een succes te maken; een raamposter, uitnodigingen, slingers, knutselplaten en een traktatie voor de gasten. In elke tas zit ook het Kinderboekenweekgeschenk ‘Ravi en de laatste magie’, geschreven door Sanne Rooseboom.

In het huis van de familie Kool wordt veel en vaak voorgelezen. Zowel in het Turks als in het Nederlands. Ze hebben zich direct aangemeld voor het Voorleesfeestje. De slinger hangt al klaar, de Kinderboekenweek kan hier beginnen. Of ze in het Turks of Nederlands gaan voorlezen weten ze nog niet, waarschijnlijk allebei!
Sevda Kool: “Tijdens het voorlezen geniet ik het meest van de reacties van kinderen. Mijn dochter Ada (1) reageert altijd heel grappig als ik dierengeluiden maak en Eliz (7) is nieuwsgierig en stelt veel vragen naderhand. Ze wil dan meer weten over het verhaal of de hoofdpersonages.”

De voorleesfeestjes gaan plaatsvinden op woensdag 4 oktober om 15.00 uur. Aanmelden kan tot en met zondag 17 september. Bij de aanmelding kunnen deelnemers aangeven of ze het goed vinden dat er iemand langskomt op hun feestje. Bijvoorbeeld burgemeester Sharon Dijksma, een fotograaf, Roy Kreeftmeijer (directeur Taal Doet Meer) of Deirdre Carasso (directeur Bibliotheek Utrecht).

Het Voorleesfeestje is een initiatief van Taal Doet Meer en Bibliotheek Utrecht.