Bibliotheek Veenendaal roept op om mee te denken over Keti Koti 2024

De allereerste Keti Koti in Veenendaal, afgelopen zomer, was een groot succes. Om ervoor te zorgen dat deze viering komend jaar net zo succesvol wordt, doet de Bibliotheek een oproep om mee te denken en de programmering verder in te vullen.

De allereerste Keti Koti in Veenendaal, georganiseerd in De Cultuurfabriek, was een groot succes. Dat de middag zo succesvol zou worden, had de organisatie van tevoren niet kunnen bedenken: “Dit betekent dat het thema leeft. En dat we het volgend jaar zeker weer gaan doen!” Dit smaakt dus naar meer. Op zaterdag 29 juni 2024 zal De Cultuurfabriek gevuld zijn met muziek, lekkere hapjes, workshops en meer.

Om te zorgen dat Keti Koti Veenendaal er voor én door de gemeenschap is, zoekt de Bibliotheek Veenendaal naar meer vrijwilligers – uit diverse wijken – die eveneens willen meedenken en bijdragen. Zo kan er een werkgroep worden samengesteld om na te denken over verdere programmering. Naast het creëren van een stukje kennis en bewustzijn over het slavernijverleden, hopen wij ook de brug te slaan naar het huidige Veenendaal. Naar de diversiteit van de mensen die er wonen. En deze mensen ook met elkaar te verbinden. Afgelopen viering werd onder andere georganiseerd door het Surinaams-Veenendaalse boegbeeld Joyce Marsman en creatiefnemer Sanne Heymann. Ook komend jaar zal Joyce Marsman samen met de Bibliotheek Veenendaal meewerken aan het programma.

De organisatie doet hierbij een oproep aan Surinaamse en Antilliaanse Veenendalers! Wil jij zelf iets doen of bijdragen aan Keti Koti Veenendaal op zaterdag 29 juni 2024? Of ken je mensen van wie je denkt dat ze hierin interesse hebben? Stuur dan een bericht naar cdkuijper@bibliotheekveenendaal.nl.