Bibliotheekservice Passend Lezen lanceert podcast voor kinderen met leesbeperking

(Podcasts onder bericht)

Bibliotheekservice Passend Lezen introduceert de educatieve podcastserie ‘Lezen met je oren!’, gericht op het vergroten van leesplezier, woordbegrip en woordenschat voor kinderen en jongeren met een leesbeperking.

De podcastserie moet met tips, inzichten en gesprekken inspiratie bieden voor iedereen die betrokken is bij het onderwijs en de begeleiding van kinderen met een leesbeperking. Relatiemanager Janneke Bakker (foto) is de host. Er zijn gesprekken met auteurs Bibi Dumon Tak en Jacques Vriens, professor Aryan van der Leij en onderwijsprofessionals.

‘Lezen met je oren!’ is ontwikkeld voor leerkrachten en (ambulante) begeleiders in het speciaal onderwijs, reguliere basisonderwijs en voortgezet onderwijs. De serie biedt luisteraars de mogelijkheid om te ontdekken hoe aangepaste lectuur (zoals gesproken boeken) het leesplezier kan vergroten. Ook komen methoden om het woordbegrip en de woordenschat van kinderen met leesbeperkingen te verbeteren aan bod.

‘We geloven sterk in de kracht van inclusief lezen. Deze serie is een nieuwe stap in de richting van het bereiken van dat doel’, zegt Irmgard Reijntjes, directeur van Bibliotheekservice Passend Lezen.

‘Lezen met je oren!’ is beschikbaar via verschillende (bekende) podcastplatforms en passendlezen.nl/podcast. Of luister ze hieronder.