Burgerschap in de bibliotheek – hoe maak je prikkelende programmering? (18 september)

Tijdens deze kennis- en inspiratiebijeenkomst leer je hoe je als programmamaker het thema Burgerschap handen en voeten kunt geven in jouw bibliotheekprogrammering.

Na thema’s als duurzaamheid en actualiteit zoomt Probiblio in deze nieuwe inspiratie- en netwerkbijeenkomst in op burgerschap. Tijdens de plenaire lunchlezing leer je van adviseur digitale geletterdheid Erik Reuvers over de brede thematiek van burgerschap. Daarna passeren een aantal mooie, concrete voorbeelden de revue in een panelgesprek van programmamakers. Na het plenaire gedeelte kun je kiezen uit verschillende subthema’s en werkvormen. Je kunt hierin proeven van verschillende methodes. Zo verzorgt Prodemos een workshop over democratisch burgerschap en zoomt de Reinwardt academie in op de emotienetwerkenmethode. Deze gespreksmethode is gericht op het horen van verschillende ervaringen, gevoelens en meningen van deelnemers over een gevoelig onderwerp.

12.00 uur Inloop
12.30 – 13.15 uur Lunchlezing Burgerschap
13.30 – 15.00 uur Workshop ronde 1
15.00 – 15.15 uur Pauze
15.15 – 16.45 uur Workshop ronde 2
16.45 – 17.15 uur Borrel

Inschrijfvoorwaarden
Deelname voor bibliotheekorganisaties in Noord- en Zuid-Holland is kosteloos vanwege subsidie. Overige bibliotheekorganisaties betalen € 37,50. Inschrijving is bindend. Natuurlijk kun je je kosteloos laten vervangen door een collega. Voor afmeldingen binnen een week voor de bijeenkomst brengen wij € 37,50 annuleringskosten in rekening. Ook bij no-show wordt dit bedrag doorbelast. Genoemde prijzen zijn per deelnemer en exclusief btw. Alleen deelnemers die zich vooraf hebben aangemeld en een bevestiging van deelname hebben ontvangen, zijn van harte welkom. Bij een teveel aan inschrijvingen kunnen wij maximaal twee deelnemers per organisatie toelaten. De bijeenkomst is met name bestemd voor bibliotheekorganisaties uit Noord- en Zuid-Holland. Zij krijgen daarom voorrang bij plaatsing.

OBA Oosterdok, Amsterdam

Aanmelden kan HIER.