Campagnemateriaal CPNB vanaf eind april via webshop NBD Biblion

Vanaf dinsdag 28 april zijn de campagnematerialen van de landelijke leescampagnes van CPNB te bestellen via de webshop van NBD Biblion. Beide partners spreken van een een efficiencyslag die het mogelijk maakt de campagnematerialen voor nog scherpere prijzen aan te kunnen bieden.

Promotiematerialen bij een campagne worden vanaf 28 april aangeboden in standaardpakketten. ‘Door het standaardiseren van promotiepakketten worden handlingskosten lager, en kunnen scherpere prijzen per pakket worden gehanteerd. Bibliotheken hebben voor de meeste campagnes keuze uit een mini, basis en compleet pakket,’ aldus NBD Biblion in een persbericht.

De CPNB geeft aan dat ‘suboptimale en vooral ook kostbare IT’ de reden was voor het besluit om in het vervolg gebruik te maken van de infrastructuur die er al ligt binnen het boekenvak, namelijk bij NBD Biblion voor bibliotheken en bij het Centraal Boekhuis voor boekhandelaren.
 Eveline Aendekerk, directeur Stichting CPNB, zegt over de samenwerking: ‘We constateerden al een tijd dat de IT kosten voor onze webwinkel en het gebruiksgemak ervan niet marktconform waren. Samenwerken met de partij die opgericht is om het logistieke boekenproces voor het bibliotheekwezen te faciliteren was dan ook een zeer logische stap. NBD Biblion begrijpt als geen ander het belang van boek- en leespromotie voor bibliotheken en is daarnaast al jaren een belangrijke partner van de CPNB. Voor de CPNB heeft deze wijziging van het besteltraject bovendien een gunstig bijeffect: de prijzen van de campagnematerialen hebben we uiteindelijk flink kunnen verlagen.’.

De campagnematerialen van de landelijke leescampagnes van de CPNB zijn te bestellen via de webshop van NBD Biblion.

Photo by KOBU Agency on Unsplash