Correctie toegangsprijs congres Bibliotheken en musea: samenwerking loont 16 juni, Bolsward = €99,95)

In de communicatie rondom het congres Bibliotheken en musea: samenwerking loont, is een onduidelijkheid ontstaan over de toegangsprijs. De prijs voor het dagprogramma (van 10.00-17.30, inclusief lunch) kost €99,95. Indien u ook deel wilt nemen aan het diner en het avondprogramma (waaronder toegang tot een expositie en een lezing) betaalt u €149,95. Inschrijven kan HIER.

Tijdens het congres op vrijdag 16 juni in Bolsward zal de nadruk liggen op de volgende punten:
•Hoe kunnen bibliotheken en musea en andere erfgoedinstellingen elkaar versterken?
•Hoe zet je collectie in om gezamenlijke doelen (Bibliotheken, musea en andere erfgoedinstellingen) te bereiken?
•Voorbeelden van succesvolle samenwerkingsverbanden. (Best practices)

De keynotesprekers zijn:
•Frank Huysmans, hoogleraar Informatiesamenleving, in het bijzonder de transformatie van openbare bibliotheken (bijzondere leerstoel vanwege de Koninklijke Bibliotheek)
•Carin Reinders, directeur-bestuurder CODA, kunsthistoricus, docent en museumdirecteur.
•Nancy Blaker, senior onderzoeker Atlas Research.

Tijdens het middagprogramma zijn er verschillende workshops waar vele mooie samenwerkingsverbanden belicht worden. Een greep uit het aanbod (onder voorbehoud, programma is nog in ontwikkeling):

•Jenny Doest (Rozet): Pluriformiteit en democratische waarden.
Georges Elissen, Elisabeth Rullens en Jelle van de Graaf (Rijnbrink): Initiatieven in de provincie en erfgoedgids.
•Roxanne Heemskerk en Aafje Gerritse (Bibliotheek Bollenstreek): Game Bibendo Ridders in Oegstgeest
•Raquel Garcia van der Walle en Jannie ten Hove (Bibliotheek Hoogeveen) : Verhalenwerf Erfgoed
•Tamira Waszink: Tijdlab: samenwerking museum en bibliotheek
•Lisa Croesse (Westfriese bibliotheken): project Brons voor Reigersborg Hoogkarspel
•Elif Uzun (OBA): Veel samenwerkingsverbanden: Huis van alle talen
•Mira Feticu zal vertellen over haar nieuwste boek Geheugen, geschiedenis, beschaving. Een lofzang op de bibliotheek.