Doe mee aan Probiblio’s ‘etalagewedstrijd’

De winnaar van editie 2021: de etalage van de Bibliotheek Nijkerk. Op de foto trotse vrijwilliger Remco van de Kamp.

Probiblio organiseert voor de derde keer een ‘etalagewedstrijd’. Het thema is GROEI. In de breedste zin van het woord, Probiblio daagt je uit om om je heen te kijken en te ontdekken wat je allemaal met dit thema kunt. Groei en bloei van planten en bloemen, jonge dieren en mensen, persoonlijke groei, groei van kapitaal en groei door het lezen van boeken.

Hoe kun je meedoen?

Met het aankleden van jouw etalage kun je voorbij wandelend publiek (van alle leeftijden) dag en nacht inspiratie bieden. Welke raakvlakken heeft jouw bibliotheek met het thema? Licht bijvoorbeeld een bepaalde themacollectie uit, vraag aandacht voor bijzondere programmering die met groei te maken heeft en zorg voor interactie door linkjes te maken met je social mediakanalen.

Stuur een foto (of filmpje) van jouw etalage vóór 15 maart 2022 naar communicatie@probiblio.nl. We beoordelen de etalage op originaliteit, interactie met publiek en opvallendheid. Bibliotheken in het hele land kunnen meedoen!

Wat kun je winnen?

Voor de bibliotheek die de meest interactieve en inspirerende etalage heeft, reiken wij een mooie prijs uit. Wegens subsidie maken enkel bibliotheken uit Noord- en Zuid-Holland kans op de hoofdprijs: een etaleersessie met een kunstenaar. Maar voor bibliotheken buiten het werkgebied hebben we ook een mooie prijs beschikbaar: een cadeaubon van Beekwilder (dé winkel voor de aankleding van je etalages). De winnaar wordt begin april bekend gemaakt, over de uitkomst wordt niet gecorrespondeerd.

Tips voor jouw etalage

In dit artikel geeft Probiblio tips hoe jij met je etalage een eerste indruk kunt maken op jouw omgeving. Tipje van de sluier: focus op waar jouw bibliotheek voor staat, en laat dit op al jouw communicatie-uitingen zien, zowel in de bibliotheek als online. Je vertelt als het ware één verhaal.

Meer informatie?

Neem contact op met Karen Bertrams of Julia van Haaster