Eigenwijze opening Kinderboekenweek met grootste voorleesfeest van Rivierenland

Foto’s door Jan Bouwhuis.

Op woensdag 2 oktober werd in heel Rivierenland de Kinderboekenweek groots geopend. Op ruim 150 plaatsen werden voorleesfeestjes georganiseerd. De feestjes zijn door Bibliotheek Rivierenland voorzien van een goed gevulde voorleestas zodat het niet ontbrak aan feestartikelen en voorleesinspiratie.

Zo werd er voorgelezen in speeltuinen, kinderdagverblijven, een raadzaal, een manege, bij mensen thuis, in dorpshuizen en uiteraard in bibliotheken. In de raadzaal van Gemeente Neder-Betuwe was het feest van burgemeester Jan Kottelenberg één van de eersten. Later die dag volgden feestjes bij de Henricus Hoeve in Beneden-Leeuwen, waar wethouder Rob Reuvers voorlas, kinderboerderij Beestenboel in Zaltbommel, de Pannenkoekenbakker in Buren, Kindcentra VillaDriel in Kerkdriel en De Plantage in Meteren, een speeltuin in Asperen en op nog heel veel meer plaatsen.

In Bibliotheek Tiel konden kinderen genieten van een heus voorleesteam. Burgemeester Frank van der Meijden had ook wethouders Dave Verbeek en Jur Marringa meegenomen. Samen maakten ze er een vrolijk voorleestheater van.