Gunay Uslu op werkbezoek bij Bibliotheek Forum Zoetermeer

Staatssecretaris Cultuur en Media voor het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap Gunay Uslu (D66) is op werkbezoek geweest bij de Bibliotheek Forum Zoetermeer. Uslu ging in gesprek met directeur-bestuurder Joke Mos en Kevin de Kok (manager en plaatsvervangend directeur) , Klaas Gommers (adviseur VOB) en Frank Schoonbeek, fractievoorzitter D66 Zoetermeer.

Uslu sprak over de kernfuncties van de bibliotheek, de verbindende rol die het Forum invult als participatiebibliotheek en hoe de bibliotheek toekomstbestendig is en blijft. Tijdens de rondleiding door de bibliotheek maakte Uslu kennis met medewerkers en vrijwilligers van het Digi-Taalhuis, een samenwerking van Zoetermeerse (taal)organisaties met als gezamenlijk doel: inwoners helpen hun basisvaardigheden (taal, digitaal en rekenen) te verbeteren. Ook bezocht zij het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) ook ging zij in gesprek met vrijwilligersorganisatie Gilde.