Landelijke bibliotheekcampagne bijna van start

(Bron: VOB)

Vanaf 26 augustus tot eind september 2024 is de landelijke bibliotheekcampagne ‘Ontdek wat je allemaal kan’ te zien in tv-commercials, social media-advertenties en op bibliotheek.nl. De campagne laat iedereen in Nederland zien dat zij voor veel meer activiteiten naar bibliotheken kunnen gaan dan ze doorgaans weten.

Het thema “Ontdek wat je allemaal kan” wordt vertaald in drie voorbeelden die het brede aanbod van de bibliotheek vertegenwoordigen: een kind dat met een 3D-printer een T-Rex heeft gemaakt, een bibliotheekbezoeker die leert voor haar theorie-examen en iemand die aan zijn digitale vaardigheden wil werken. Achter de schermen wordt hard aan de campagne gewerkt; de commercials zijn in de maak, de media is ingekocht en de meeste materialen zijn klaar voor gebruik.

Meedoen met de campagne
Om lokaal aan te haken op de landelijke campagne is een toolkit ontwikkeld, deze vind je op www.landelijkehuisstijl.nl. In de toolkit staan materialen om zelf mee aan de slag te gaan; volledig opgemaakt maar ook open bestanden waar je zelf jouw invulling aan geeft. Wil je meeliften op de landelijke campagne en de toolkit gebruiken?

•Lees het communicatieplan;
•Lees ook de “Zo doe je mee” uitleg;
•Bekijk de materialen en bedenk (samen met je collega’s) wat voor jouw bibliotheek het beste werkt;
•Bereid je voor met de materialen;
•Vergeet niet om alle collega’s in de bibliotheek te informeren over de campagne en jouw plannen;
•Raadpleeg de speciale biebtobieb-pagina. Kom je er niet uit, wellicht kan jouw POI ook helpen.
•Tip: Neem regelmatig een kijkje in de toolkit. Er komen steeds nieuwe materialen bij.