Maak gebruik van de STAP-regeling bij GO opleidingen

Photo by Scott Graham on Unsplash

(Dit is een gesponsorde bijdrage die niet onder de redactie van Bibliotheekblad valt)

STAP-budget is een nieuwe vergoeding voor scholing en staat voor Stimulering van de ArbeidsmarktPositie. Met dit budget kunt u uw positie op de arbeidsmarkt verbeteren. U kunt een vergoeding van maximaal € 1.000 per jaar aanvragen om te gebruiken voor scholing. Deze vergoeding vervangt de huidige belastingaftrek voor studiekosten bij de inkomstenbelasting. Het STAP-budget is ook van toepassing op de opleidingsactiviteiten van GO opleidingen! De volgende mogelijkheid om STAP-budget aan te vragen is 2 mei!

Wat is het STAP-budget?
STAP staat voor Stimulering van de ArbeidsmarktPositie. Met STAP-budget kunt u uw positie op de arbeidsmarkt verbeteren. STAP-budget is een subsidie voor scholing. Het is een geldbedrag van maximaal 1000 euro dat u 1 keer per jaar kunt gebruiken.
U kunt STAP-budget zelf aanvragen. Er zijn wel een aantal voorwaarden. Bijvoorbeeld dat u 18 jaar of ouder bent en dat u nog geen AOW ontvangt. Ook moet de training, cursus of opleiding die u wilt volgen in het STAP-scholingsregister staan.
Elke 2 maanden start een nieuwe aanvraagperiode voor STAP-budget. Is het budget in deze periode op? Probeer het dan opnieuw in een volgende periode. Is uw aanvraag goedgekeurd? Dan maakt UWV het geld over naar de opleider.
U kunt het stappenplan gebruiken om te kijken of u STAP-budget kunt aanvragen. Ook ziet u in het stappenplan hoe u STAP-budget kunt aanvragen en wat u daarvoor nodig heeft.

GO opleidingen en STAP
Omdat GO opleidingen is erkend door de Nederlandse Raad voor Training en Opleiding (NRTO) en UWV zijn onze opleidingsactiviteiten opgenomen in het STAP-scholingsregister. Dat geeft u dus de mogelijkheid om met een korting van maximaal €1000,- deel te nemen aan een (of meerdere) van onze cursussen en opleidingen. U kunt binnen het STAP-register zoeken op ‘GO opleidingen’ in het zoekveld ‘Opleider’ en ons aanbod vanaf 2 mei komt te voorschijn. U bent zelf verantwoordelijk voor het aanvragen van de subsidie. Bij goedkeuring verrekenen wij het toegekende bedrag in de factuur!

U vindt alle informatie over STAP op de website van de UWV!
De GO cursuskalender vindt u hieronder.

* = gaat zeker door, aanmelden kan nog
07/04   Digitalisering van de informatievoorziening*
11/04   Archiefwet 2021*
13/04   MARC21 (in English, avondcursus)