Marloes Middeldorp benoemd tot nieuwe directeur-bestuurder van Bibliotheek Zoetermeer

Per 1 oktober is Marloes Middeldorp gestart als directeur-bestuurder van  de Bibliotheek Forum Zoetermeer. Zij volgt interim-directeur Chris Wiersma (tevens voorzitter van de verkiezing van de Beste Bibliotheek) op en brengt waardevolle ervaring en expertise met zich mee, opgedaan tijdens haar rol van adjunct-directeur bij de Bibliotheek in Gouda.

De bibliotheek is de grootste culturele instelling in de stad en heeft ruim 25.000 leden. Iedere inwoner van Zoetermeer kan hier komen om te lezen, leren en zichzelf te ontwikkelen. De bibliotheek is een verbindende schakel in de samenleving en Marloes heeft de ambitie om deze rol verder te ontwikkelen. In nauwe samenwerking met de gemeente en culturele, maatschappelijke en educatieve partners wil ze bouwen aan een bibliotheek die midden in de Zoetermeerse samenleving staat.

Middeldorp is enorm enthousiast over deze nieuwe uitdaging en kijkt ernaar uit om samen met het hele team van medewerkers de bibliotheek verder te laten groeien: “De bibliotheek is er voor iedereen, een openbare plek waar iedereen welkom is. Je kunt er komen om je favoriete boek te lenen, naar verhalen te luisteren, kennis op te doen of nieuwe vaardigheden te ontwikkelen. Ik kijk er enorm naar uit om me samen met het team in te zetten voor een prachtige bibliotheek in Zoetermeer.”