Meer ruimte voor de Bibliotheek in Kaag en Braassem

Maandagavond 18 december is het raadvoorstel voor het bibliotheekwerk van Bibliotheek Rijn en Venen, in de gemeente Kaag en Braassem officieel aangenomen.

Dat is goed nieuws voor de vestigingen van Bibliotheek Rijn en Venen in Roelofarendsveen en Leimuiden; deze blijven open. In Woubrugge mag zelfs een derde bibliotheekvestiging geopend worden, mits er voldoende vrijwilligers zijn én er een geschikte locatie is. Bewoners, organisaties en vrijwilligers hebben zich de afgelopen jaren sterk gemaakt voor het belang van de Bibliotheek in Kaag en Braassem, met succes.

Ook heeft de gemeente Kaag en Braassem budget vrijgemaakt om de kernfuncties van de Bibliotheek in de gemeente te versterken. Dit zijn met name de doorlopende leeslijn op de IKC’s, cursussen om inwoners te ondersteunen bij digitale vaardigheden en activiteiten in de Maakplaats.

Met het aannemen van het raadsvoorstel is tevens afgesproken dat de Bibliotheek op dit nieuwe niveau kan blijven functioneren de komende jaren. In het geval van inflatie zal er geïndexeerd worden.