NBD Biblion schenkt 1000 Oekraïense boeken aan de openbare bibliotheken

Foto: By ОйЛ, CC BY-SA 3.0

Door de vluchtelingenstroom vanuit Oekraïne is er veel vraag naar boeken in de Oekraïense taal. Om te voldoen aan deze urgente vraag wil NBD Biblion gratis een aantal boekenpakketten beschikbaar stellen voor de bibliotheken die in hun gemeente met Oekraïense vluchtelingen te maken hebben. NBD Biblion heeft inmiddels een selectie boeken besteld in verschillende landen, o.a. bij een uitgeverij in Oekraïne en stelt in totaal duizend verstevigde exemplaren beschikbaar voorzien van rugetiket en Rfid-label. Ook zorgt de stichting voor de verdeling om zoveel mogelijk bibliotheken te kunnen voorzien van een gratis Oekraïens boekenpakket.

Bestellen kan t/m vrijdag 8 april (op=op) Wil je voor jouw bibliotheek ook een gratis boekenpakket?
Meld je dan HIER aan. LET OP: deze actie geldt alleen voor de openbare bibliotheken in Nederland.