Poëzieweek 2023: bestel je materialen voor 10 november

Van 26 januari t/m 1 februari 2023 vindt de elfde Poëzieweek Nederland en Vlaanderen plaats. Het thema is Vriendschap, met dichters Mirjam van Hee en Hester Knibbe als boegbeeld.

Organiseer een activiteit
Bibliotheken, boekhandels, scholen en vele anderen grijpen de poëzieweek aan om de poëzie in het zonnetje te zetten met verrassende activiteiten voor leden en bezoekers van de bibliotheek, optredens van dichters of spoken word artiesten, een open podium, schrijfwedstrijd of -workshop, een leesclub of een speurtocht op zoek naar inspirerende gedichten dwars door de bibliotheek. Organiseert jouw bibliotheek ook een activiteit? Vergeet dan niet om deze HIER aan te melden.

Bestel op tijd!
Tot en met 10 november a.s. kun je affiches en ansichtkaarten bestellen om de poëzieweek te promoten in de bibliotheek. Posters over het thema Vriendschap zijn per paar verkrijgbaar. Het pakket ansichtkaarten telt 100 kaarten met vijf verschillende vriendschapsgedichten van Babs Gons, Jo Govaerts, André Sollie, Toon Tellegen en Rian Visser. Affiches en kaartjes ontvang je in de week van 20 december. Alle info over bestellen en tarieven staat HIER.

Boek een dichter
Wil je graag een dichter uitnodigen voor een optreden tijdens de Poëzieweek, misschien kan de Schrijverscentrale je daarbij helpen met een advies op maat. Mogelijk krijg je via de actie Boek een dichter een subsidie op het honorarium. Meer info vind je HIER.

Mediakit
Poëzieweek staat voor aandacht voor poëzie. Dat kan door het organiseren van een activiteit, maar zeker ook door Poëzieweek onder de aandacht te brengen van je nieuwsbrieflezers, site-bezoekers en social media-vrienden. Kijk HIER voor banners, logo’s en van de cover van het Poëziegeschenk en een sjabloonaffiche voor een eigen activiteit tijdens de Poëzieweek.

Over de Poëzieweek en haar partners
Tijdens Poëzieweek bundelen vele poëziepartners in Vlaanderen en Nederland de krachten om poëzie onder de aandacht te brengen. Poëziecentrum Gent coördineert de grootste poëziecampagne van de Lage Landen. In Nederland is Poetry International het aanspreekpunt. kijk voor het overzicht van alle partners op www.poezieweek.com.